Legisman este marcă înregistrată la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Marca cuprinde denumirea și desenul personajului din cartea „Învață cu Legisman, care-i treaba cu regulile”, scrisă de Bianca Opriș, avocat, autor de carte pentru copii și susținător al educației juridice în școlile din România.
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală gestionează drepturile asociate mărcilor, desenelor și modelelor industriale înregistrate, valabile pe întreg teritoriul UE și se bazează pe sistemele internaționale privind proprietatea intelectuală. Protecția mărcii Legisman începe din 1 septembrie 2022, moment în care s-a eliberat certificatul oficial de acreditare.
Programul Legisman este unul complex și cuprinde cartea „Învață cu Legisman – care-i treaba cu regulile”, două auxiliare didactice concepute pentru învățământul primar, realizate pe principiul „design learning” – caietul elevului și ghidul facilitatorului, precum și un „board game” pentru orice vârstă, instrument cu ajutorul căruia cei mici, dar și adulții, pot învața într-un mod ludic despre cum funcționează legile și își pot însuși și cuvinte noi în vocabular – „pledoarie”, „percheziție”, „sentință”, etc.
Detalii despre produsele incluse în programul Legisman pot fi descoperite pe site-ul Asociației Legisman pentru Educație și Dezvoltare – ALED, aici: www.aled.ro, dar și pe pagina de FB https://www.facebook.com/Copiiisilegea.
Asociația Legisman pentru Educație și Dezvoltare este persoană juridică, nonprofit, independentă, apolitică, fără scop lucrativ. Misiunea ALED este de a acţiona în interesul copiilor și tinerilor prin promovarea unui set de valori și principii, plecând de la mecanismele de reglare volitivă prin integrarea normelor de etică și comportamente pro sociale, care vor contribui la dezvoltarea unor abilități de viață, atitudini și valori pe care actualii copii și tineri, viitori adulți, le vor putea aplica în viața de zi cu zi. Scopul ALED este de a răspunde următoarelor nevoi ale copiilor și tinerilor: nevoia de educație pentru gestionarea emoțiilor; nevoia de relaționare eficientă în contexte de viață cotidiană – familie, clasă, școală, grup de prieteni, comunitate; nevoia de a învăța gestionarea conflictelor în grupurile de apartenență și de a rezista la presiunea grupului; nevoia de a combate violența și fenomenul de hărțuire (bullying); nevoia de pregătire pentru diferitele momente și praguri ale vieții.